මීට දශක කිහිපයකට පෙරදී තරුණයකුගෙන් හෝ තරුණියකගෙන් පෙම් කරන්නේ මොකටදැයි යනුවෙන් ප්රශ්නයක් ඇසූ විට ඔවුන් පිළිතුරු දුන්නේ ”විවාහ වෙන්න” යනුවෙනි. ඒ එකල පෙමින් බැඳුණු බොහෝ දෙනෙකු පේ්රම සබඳතාව විවාහයෙන් කෙළවර විය යුතු බව දේව වාක්යයක් සේ ඇදහූ බැවිනි.
කෙසේ නමුදු දැන් කාලයේ නම් පෙම් කරන්නේ කුමකටදැයි ප්රශ්නයක් ඇසූ විට ඊට පිළිතුරු රැුසක් ලැබේ. ඒ පිළිතුරු අතරින් එකක් වන්නේ තරුණයාගෙන් හෝ තරුණියගෙන් මුදල් ගරා ගැනීමටය. අපේ මේ කතාවද තරුණයකුගේ එවැනි ගැටයකට හසු වී මුදල් ඇතුළු සියල්ල නැති කර ගත් පාසල් ශිෂ්යාවක් පිළිබඳවය.
ඇය අපි ගයන්ති යනුවෙන් හඳුන්වමු. සුන්දර රූ සපුවක් තිබූ ගයන්ති ඉපැදුණේ ”රිදී හැන්ද මුවින් දරා ගත් කුමරියක” ලෙසය. පවුලේ එකම දරුවා වූ ඇයට කිසිදෙයකින් අඩුවක් නොවීය. ව්යාපාරික ලෝකයේ ඉහළින් වැජඹුණු තම පියා ගයන්ති ඉල්ලන ඉල්ලන හැම දෙයක්ම ගෙනත් දුන්නේ තම එකම දරුවාගේ බලාපොරොත්තු හා ඇයට තිබූ අසීමිත දරු සෙනෙහස නිසාය.
දිනක් ගයන්ති ”තාත්තේ මට හොඳ ලැප්ටොප් කම්පියුටරයක් අරන් දෙන්න” යැයි කීවාය.
පියා එදින හවසම ගයන්තිට ලැප්ටොප් පරිගණකයක් මිලදී ගෙන දුන්නේය.
ගයන්තිට අසීමිත සතුටක් දැනුණි. ඇය පරිගණක විද්යාව පාසල තුළදීත් බාහිර පංතියක් තුළදීත් මනාලෙස හදාරා තිබුණි. දිනක් දෙකක් සාලයේ සිට පරිගණකයෙන් වැඩ කළ ගයන්ති, ”තාත්තේ මට ඉන්ටර්නෙට් යන්න ඩොන්ගල් එකක් අරන් දෙන්න” යැයි පියාට පැවසීය. පියා තම සේවකයකු ලවා ඒ මොහොතේම එම අවශ්යතාවයද ඉටු කළේය. තම ගෙදර වාහනයෙන්, පාසල් හා උපකාරක පංති යන ගයන්තිට යාළුවෝ සිටියේ බොහෝම ටික දෙනෙකි. ගමේ කිසිත් ආශ්රය කිරීමේ හැකියාවක් ඇයට තිබුණේ නැත.
ගයන්ති හැමදාම පාසල් ගොස් නිවසට පැමිණි මොහොතේදිමත් මහ ? වෙනකනුත් පරිගණකයේ රැුෙක්ෂමින් සිටින්නේ තම පරිගණකය සාලයෙන් තම කාමරය තුළට ගෙන දොරගුලූ ලාගෙනය. මේ අතරේ මුහුණු පොත හෙවත් ෆේස්බුක් හරහා ගයන්තිට මිතුරු මිතුරියන් රැුසක් හඳුනා ගන්නට ලැබුණි.
නිශාන්තද ගයන්තිට එසේ හමු වූ මිතුරෙකි. ෆේස්බුක්වලින් පමණක් නොව ස්කයිප් තාක්ෂණය ඔස්සේද ගයන්ති නිශාන්ත සමග කතා බස් කළාය. නිශාන්තගේ වයස අවුරුදු විසි අටක් පමණ විය. එනමුත් නිශාන්ත ගයන්තිට පවසා තිබුණේ තමන්ටද අවුරුදු දහඅටක් වන බවය. දෙදෙනා අතර ඇතිවූ මිතුදම ආදර සබඳතාවකට පෙරළීමට වැඩි කලක් ගියේ නැත.
ගයන්ති නිශාන්තට පෙම් කළේ තමාගේ දෙමාපියන්ටත් නොදෙවැනිවය. ඇය තම පියා වූ සරත්ගෙන් විවිධ දේවලට යැයි කියා මුදල් ඉල්ලා ගත්තාය. පියා කිසිදු ප්රශ්න කිරීම්වලින් තොරව ඇයට මුදල් දුන්නේය.සරත් හා අනුලා තම එකම දියණියගේ හිත රිදෙන කිසිම දෙයක් කළේ නැත. අඩුම තරමින් ඇය නිරන්තරයෙන් ටික දිනක සිට ඉල්ලන මුදල් කුමකට දැයි ප්රශ්න කිරීමක් වත් කළේ නැත.
නිශාන්ත තමාගේ අධ්යාපනික කටයුතුවලට මුදල් නොමැතිකමින් තම පවුලේ ආර්ථික අගහිඟකම් පිළිබඳවත් තම පෙම්වතියට නිතරම කීවේය. ගයන්ති ඒ හැම දෙයක්ම වෙනුවෙන් නිශාන්තට පිහිට වන්නේ ඉටු දෙවියකු මෙන්ය. දිනක් රාත්රී 9.30 ට පමණ දෙදෙනාම ස්කයිප් තාක්ෂණයෙන් කතා බස් කර කර සිටියහ. ඒ අවස්ථාවේ අනුලා කාමරයට පැමිණියේ කාමරයේ දොරගුළුලාන්නට ගයන්තිට අමතක වූ නිසාය.
”දුව දැන් ඔයා මේ කොම්පියුටරේනේ නිතරම ඉන්නෙ. ඉස්කෝලේ වැඩ කරන්නේ නැද්ද දැන් විභාගයටත් ළඟයිනේ” යැයි කියුවේ ආදරයෙනි. නමුත් ගයන්තිට අම්මාගේ මේ කතාව ඇල්ලූවේ නැත. ඇය දැන් දැන් දෙමාපියන් දෙදෙනා ද රිස්සුවේ නැත. ඒ ඇගේ පෙම්වතා වූ නිශාන්ත සිටි නිසාය.
නිශාන්ත ගේ උපන් දිනයට ගයන්ති ඔහුට ලැප්ටොප් පරිගණකයක් තෑගි කරන්නේ ඔහුටත් නිවසේ සිට තමා සමග සම්බන්ධවන ලෙස කියමිනි. ඒ නිශාන්ත මෙපමණ කලක් ඇය සමග කතා කළේ දුරකථන ඇමතුම් මධ්යස්ථානයක සිට බැවිනි. නමුත් නිශාන්ත ගයන්ති මිලදී ගෙන දුන් ලැප්ටොප් පරිගණකය ගෙදර ගෙන ගියේ නැත. ඔහු පරිගණකය තබා තිබුණේ තම මිතුරෙකුගේ නිවසේය. ගයන්ති ඉගෙනුම ලැබුවේ දකුණේ සුපිරි පාසලකය. නිශාන්ත ඇයට කියා තිබුණේ තමා ඉගෙනුම් ලබන්නේ ද ගම්බද දුෂ්කර පාසලක බවය. ගයන්ති නිශාන්තගේ අධ්යාපනයට යැයි කියමින් නිතරම මුදල් එවීමටද අමතක නොකළාය. කාලයක් පුරා පරිගණකය හරහා එකිනෙකාගේ රුව දැක ඇති ඔවුන්ට හමු වී කතාබස් කිරීමට ආසාවක් ඇතිවිය.
”ගයන්ති ඔයා අර ක්ලාස් එකට එනවානේ. මමත් ඒ ක්ලාස් එකට එන්නදැයි” නිශාන්ත යෝජනා කළේය.
ඒ අනුව නිශාන්තද මුදල් ගෙවා ගයන්තිගේ පෞද්ගලික පන්තියට ඇතුළු විය.
දෙදෙනා පළමු වරට මුණ ගැසෙන්නේ එම අධ්යයන ආයතනයේදීය. කීප වතාවක් පන්ති ගියත් නිශාන්තට මිතුරන් සිටියේ නැත. එම පන්තියේ දී ගයන්ති ඒ ගැන වරක් නිශාන්තගෙන් ඇසුවේය. ඔහු බොහෝ විට පංති පටන් ගැනීමට පෙර කතාබස් කළේ ගයන්ති හැරෙන්නට එම පංතියේ පංති කාඞ් සටහන් කරන පුද්ගලයා සමග පමණි. කෙසේ නමුදු පසුව අනාවරණය වන්නේ නිශාන්ත ගයන්ති දුන් මුදලින් මාසයකට වරක් කීයක් හෝ එම පුද්ගලයාගේ අතමිට මොළවන බවය. ඒ නිශාන්තට පන්තියට යාමට ඔහුගේ සහය ගැනීමටය.
මේ අයුරින් මේ පෙම් කතාව ඇදී යද්දි නිශාන්ත හා ගයන්ති පන්තියේ විනෝද චාරිකාවක් යන බව පවසමින් නිශාන්ත හා එක්ව ඇවිදීමට ගියහ. ඔවුන් මුලින්ම යන්නේ කළුතර බෝධිය වඳින්නටය. ඒ ගයන්තිගේ යෝජනාවක් අනුවය. ඉන්පසු දෙදෙනාගේම කැමැත්ත මත නිදහසේ සුව විඳින්නට ඔවුන් කළුතර ප්රදේශයේම එක්තරා නවාතැනක කාලය ගෙවා දමන්නේ පෙම් සුව විඳිමිනි. මේ අයුරින් ඔවුන් සෑම මසකම තුන් හතර වතාවක් පංති නොයා පෙම් සුව විඳීමට හෝටල් කාමර ගානේ ගියහ. ගයන්ති නිශාන්තට සෑම මසකම රු. විසි දහසක් තිස් දහසක් අතර මුදලක් දී තිබුණි. ඒ අනුව ඉකුත් කාලයේ ඇය නිශාන්ත වෙනුවෙන් වැය කළ මුදල රුපියල් ලක්ෂ ගණනකි.
ගයන්ති නිශාන්තට යතුරු පැදියක් ගැනීමට රුපියල් ලක්ෂයක් දුන්නාය. මිලදී ගත් යතුරු පැදියේ නැගී ඔවුන් දෙන්නා මුලින්ම ගොස් තිබුණේද මාතර විහාරස්ථානයක් වඳින්නටය. එතැන් සිට ඔවුන් දෙන්නා ගමන් ගියේ යතුරු පැදියෙනි.
මේ අයුරින් ගයන්තිගේ හැසිරීම ගයන්තිගේ පියාට හා මවට වැටහීමට කාලයක් ගෙවී ගියද ඔවුන් දෙදෙනා මේ පිළිබඳ සාකච්ඡුා කිරීම නිරන්තරව සිදු විණ. නමුත් ඔවුන් මේ වග මේ දරුවාට පෙන්නුවේ නැත. ඔවුන් ඒ වෙනුවට දරුවා යන එන හා අසුරු කරන අය පිළිබඳවත් ඇගේ තොරතුරුත් සොයා බලන්න විය. ඒ අනුව දිනක් තම දියණිය රථයෙන් ගෙදර රියැදුරා සමග උපකාරක පංතිය අසලට ගෙනැත් ඇරලූවේය. සරත් තම වාහනයෙන් නොව ත්රීවීල් රථයකින් මෝටර් රිය පසුපස හඹා ආවේ තම දියණිය ගේ තොරතුරු සොයා බලන්නටය. ඒ අනුව ඔහුට පෙනුණේ ඇස් අදහා ගත නොහැකි දර්ශනයකි.
පන්තිය ළඟින් බැස ගත් ගයන්ති ඊළඟට නැගගත්තේ තරුණයකු පදවාගෙන ආ යතුරු පැදියකටය. සරත් යතුරු පැදිය පසුපස යන්නැයි ත්රිරෝද රියේ රියැදුරාට කීවේය. යතුරු පැදිය නතර වූයේ චිත්රපට ශාලාවකිනි. වටපිට බැලූ ගයන්ති පෙම්වතා සමග චිත්රපට ශාලාව තුළට රිංගන අයුරු සරත් බලා හුන්නද ඔහු ඒ අවස්ථාවේ දී බොහෝ ඉවසුවේය.
ඔහුට ගයන්තිව ඇදගෙන ගෙදර යන්නට සිත් වූහ. නමුත් තම දියණියගේ ජීවිතයට යම් අනතුරක් වේ යැයි සරත්ට සිත්විය. ඒ අනුව ඔහු වේදනාවෙන් සිනමා ශාලාව අසල රැුඳී සිටියේ පැය දෙක හමාරක් කාලය මරමිනි. නිශාන්ත ගයන්ති සිනමා ශාලාවෙන් එළියට පැමිණ එම නගරයේම තමා ආ උපකාරක පංතිය අසලට ඇරල වූ නිශාන්ත විදුලි වේගයෙන් පියඹා ගියේය. ඉන්පසු ගෙදර වාහනය පැමිණීමෙන් පසු ගයන්ති ගෙදර බලා ආවේ පංති ගිය ආකාරයෙනි.
මේ සිදුවීම ගැන සරත්ට අනුලාට කියන්නට සිත් නොවීය. ඒ තම බිරිඳට මේ සිදුවීම අසා දරා ගැනීමේ හැකියාවක් නොවීම නිසාය. එනමුත් සරත් නිශාන්ත පිළිබඳ තොරතුරු සොයන්නට පටන් ගත්තේය. එහිදි හෙළි වූයේ තම දුව රැුවටී ඇත්තේ දරුවන් සිටින පියෙකුට බවය. ඒ තොරතුරු අනුව ගයන්තිගේ පියා නිශාන්තගේ බිරිය සොයා ගියේය.
දිනක් ගයන්තිගේ ජංගම දුරකථනය නාදවුණි. ගයන්තිට එම දුරකථනයේ එහා කෙළවර සිට ගැහැනු කටහඬක් ඇසුණි. ගයන්තිගේ කනට ඇසුණේ තමා කිසි විටක නොසිතූ නොපැතූ කාරණයකි. ඒ නිශාන්තගේ බිරිඳය. තමාගේ සැමියා හා පෙම් සම්බන්ධයක් පවත්වන්නේ ඇයි දැයි ඇය ගයන්තිගෙන් විමසීය. ඒ කතාවෙන් ඉහ මොළ රත් වූ ගයන්තිට හඬන්නට හැරෙන්න වෙන කිසිවක් ඉතිරි නොවීය. මේ කතාව ගැන දැනගන්නට ගයන්ති නිශාන්තට කතා කළද ඔහුගෙන් පිළිතුරක් නොවීය.
ටික වේලාවක් ගිය පසු ගයන්තිගේ ජංගම දුරකථනයට කෙටි පණිවුඩයක් ලැබුණි. එමගින් නිශාන්ත කීවේ තම බිරිය කී කතාව සත්ය බවය.
මේ අතර ගයන්තිගේ පියා නිශාන්තව පොලීසියට රැුගෙන ආවේය.
එහිදී ඔහු විවාහක දරුවන් තිදෙනෙකුගේ පියෙකු බවත් රැුකියාවක් නොමැති කමින් මුදල් ගැනීමේ ච්තෙනාවෙන් ගයන්ති සමග සබඳතාවක් ගොඩනගාගත් බව පාපොච්චාරණය කළේය. කෙසේ නමුදු මේ සිද්ධිය වැඩිදුර ගෙන යෑමට ගයන්තිගේ පියා කල්පනා නොකළේය. ඒ සිය දියණියගේ අනාගතය ගැන සිතමිනි. එනමුත් මේ කතාව නම් ආදරයට බව පවසමින් තම දරුවන් ඉල්ලන ඉල්ලන දේ දෙන දෙමාපියන්ට මෙන්ම අධ්යයන කටයුතු පසකලා පේ්රම සබඳතා පවත්වන්න යන යෞවනියන්ට නම් හොඳ පාඩමක් කියා දෙනු ඇත්තේය.